piątek, 21 grudnia 2012

Dodatek do prezentu książkowego- Zakładka

Witajcie,
pewnie wiele z was kupuje pod choinkę lub na urodziny swoim najbliższym różnego rodzaju książki: fantastyczne, powieści, komedie, poradniki itp. Myślę, że fajnym pomysłem jest dodać do takiej książki coś "od siebie". Mam tutaj na myśli własnoręcznie zrobioną zakładkę. Z pewnością przyda się czytelnikowi, a dodatkowo prezent zyska na wartości w oczach odbiorcy. Moja przyjaciółka ostatnio miała urodziny i wykonałam dla niej taką zakładkę:






Lista potrzebnych rzeczy:

*Kartka z bloku technicznego
*Kartka z bloku rysunkowego
*Papier do pakowania prezentów
*Żółta krepina
*Nitka
*Wstążka siateczkowa
*Nożyczki
*Klej Magic
*Kolorowe długopisy

Przygotowanie:

1. Z kartki z bloku technicznego wycinamy prostokąt (tak duży w zależności od tego jaka duża ma być nasza zakładka)
2. Smarujemy prostokąt z obu stron klejem i przyklejamy papier do pakowania prezentów. Nadmiar papieru odcinamy. U mnie jest to akurat papier w słoneczniki ale może być dowolny jaki posiadacie w domu.
3. Z czystej kartki z bloku rysunkowego wycinamy mniejszy prostokąt. Naklejamy go mniej więcej na 3/4 długości naszej zakładki. Na nim można napisać życzenia, sentencję, cokolwiek wam przyjdzie do głowy.
4. Z krepiny odcinamy pasek o szerokości 5 cm i robimy różyczkę metodą cukierkową. Tutaj jest filmik jak taką różyczkę zrobić http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-rozyczke-z-krepiny-metoda-cukierkowa Gotową różyczkę związujemy nitką i przyklejamy do naszej zakładki.
5 Bierzemy wstążkę siateczkową ja mam o szerokości 4 cm. Odcinamy pasek o długości 8 cm. Następnie składamy go na pół. Na środku osobnym kawałkiem wstążki robimy supełek( jak na zdjęciu)


6. Ze wstążki wycinamy "zwisające" elementy kokardki i przyklejamy je do naszej różyczki z krepiny. Na końcu naklejamy naszą górną część kokardki z supełkiem. Gotowe!!!


Powodzenia!!!:)

Wesołych Świąt:)
Agnes

1 komentarz: